Hemstädning
99 kr/tim

Prova på pris för nya kunder på hemstädning.
1 gång per kund.
Max 4 tim per kund.

Storstädning

Vad behöver jag ha hemma när ni kommer?

Våra team kommer med fullt utrustade bilar, så du behöver inte ha något hemma. Det enda vi behöver från dig är tillgång till varmt vatten.


Måste jag vara hemma när ni kommer?

Nej, det behöver du inte, men du måste se till att vi kan komma in hos dig. Om du inte har möjlighet att vara hemma och släppa in oss så går det bra att komma till vårt kontor på Lugnets allé 5 i Hammarby sjöstad några dagar innan storstädningen ska utföras och lämna in din nyckel. Våra städare använder sig av vår checklista för storstädning, så du behöver inte instruera dem innan. Tala däremot gärna om för oss om du har känsliga material någonstans eller om det är något annat vi behöver tänka på.


Hur fungerar det med nycklar?

Du väljer om du vill vara hemma och öppna/låsa eller lämna och hämta hos oss på vårt kontor i Hammarby Sjöstad där vi  kvitterar ut dina nycklar.

Vi följer de rekommendationer som gäller för branschen och alla nycklar är kodade med en säker nyckelbricka som ej går att spåra till ditt hem. Vi samarbetar med Keyfinder gällande säker nyckelhantering.

För att vår försäkring ska gälla måste vi kvittera ut nycklar av er eller att ni är hemma och öppnar och sedan låser när vi är klara. Om ni väljer att t ex gömma nycklar så gäller inte vår försäkring om det skulle hända någonting.

Vi tar fullt ansvar för alla nycklar vi kvitterat ut.


Vad händer om något går sönder när ni städar hos mig?

Vi har ansvarsförsäkring som täcker ev skador orsakade av oss. Ni anmäler det till oss via info@hemmiljo.se eller 020 – 10 00 15.


Hur betalar jag för min storstädning?

Vi skickar en faktura till er efter utfört arbete med en förfallotid på 10 dagar. Vi ansöker om skatteavdraget åt er. Ni kan välja mellan en vanlig pappersfaktura eller en e-faktura.


Har ni några andra avgifter som tillkommer?

Om du inte är abonnemangskund hos oss tillkommer en inställelseavgift på 150 kr. Denna avgift är inte avdragsgill. För abonnemangskunder så bjuder vi på inställelseavgiften.

Om du väljer pappersfaktura tillkommer 30 kr i fakturaavgift. Om du väljer att betala via e-faktura tillkommer inga avgifter.


Hur fungerar det med avbokning?

För senare ändring eller avbokning än 5 vardagar innan uppdraget ska utföras utgår full betalning på beloppet som är efter rutavdraget på 50%.

Avbokning gör du via 020 – 10 00 15 och trycker 2 för att komma till telefonsvararen för avbokning. Den lyssnas av måndag till fredag mellan kl 7 och 17.

Du kan också skriva till oss på info@hemmiljo.se om det inte är en brådskande avbokning.

Hemmiljö gatugrafik
Ansvarsforsäkring
AA rating
F-skatt
Momsregistrering
Kvalitetspolicy
Svanen logo