Hemstädning
99 kr/tim

Prova på pris för nya kunder på hemstädning.
1 gång per kund.
Max 4 tim per kund.

Hemstädning

Hur blir jag hemstädningskund?

Klicka på Intresseanmälan och fyll i formuläret om du är intresserad att bli hemstädningskund. Du börjar alltid med en bindningsfri provstädning för att se om du är nöjd med tjänsten och om det är något för dig.


Hur gör jag för att bli hemstädning/abonnemangskund hos er?

Om du är nöjd och vill fortsätta med städningen skickar du in avtalet med din underskrift till oss. Uppsägningstiden är 1 månad.


Har ni några referenskunder som jag kan få tag i?

Ja, vi städar åt 1000-tals kunder i dag. Kontakta vårt kontor på 020 – 10 00 15 eller skriv i din intresseanmälan att du vill ha några referenskunder som vi städar åt i dag så hjälper vi dig med det.


Hur fungerar det med nycklar?

Du väljer om du vill vara hemma och öppna eller om vi ska kvittera ut 2 st nycklar.

Vi följer de rekommendationer som gäller för branschen och alla nycklar är kodade med en säker nyckelbricka som ej går att spåra till ditt hem. Vi samarbetar med Keyfinder gällande säker nyckelhantering.
För att vår försäkring ska gälla måste vi kvittera ut nycklar av er eller att ni är hemma och öppnar och sedan låser när vi är klara. Om ni väljer att t ex gömma nycklar så gäller inte vår försäkring om det skulle hända någonting.

Vi tar fullt ansvar för alla nycklar vi kvitterat ut.


Är det samma person som kommer hem till mig?

Ja, vårt upplägg är att du har samma städare utom vid sjukdom eller semester. Vid dessa tillfällen kontaktar vi er innan vi skickar en vikarie.

Om vi av någon anledning måste byta ut städaren hos dig så blir du alltid kontaktad om det innan.


Måste jag vara hemma när ni kommer vid första hemstädningen hos mig?

Nej, det är inte nödvändigt. Det är dock viktigt att du har upplyst din kontaktperson om var städmaterialet finns och om du har några känsliga material som du vet inte tål viss sorts rengöringsmedel. Vi behöver också komma överens om hur vi ska komma in och ev larm mm.


Vad händer om något går sönder när ni städar hos mig?

Vi har ansvarsförsäkring som täcker ev skador orsakade av oss. Ni anmäler det till oss via info@hemmiljo.se eller 020 – 10 00 15.


Vem står för städutrustningen?

Vi bjuder våra hemstädningskunder på ett paket microfiberdukar vid uppstarten. Vi använder oss av Smart Microfiberdukar och de finns numera att köpa hos bl a Clas Ohlson om du behöver fler.

Våra städare åker kommunalt ut till er kunder (med undantag för våra flyttstädteam). De har en ryggsäck med Svanen-märkta städmedel med sig som de använder vid städningen hos dig. Du behöver alltså inte tänka på att ha sådant hemma. Däremot måste du ha dammsugare, mopp och hink, trasor (gärna microfiber och gärna minst 5 stycken) samt en toalettborste hemma för att vi ska kunna utföra städningen på bästa sätt.

Vi ger gärna tips&råd om miljövänlig städning.


Hur betalar jag?

Vi skickar en faktura den 21:a varje månad till våra hemstädningskunder. Vi har 10 dagars förfallotid så att fakturan förfaller den 31:a. Engångskunder faktureras löpande under månaden efter utfört uppdrag och med 10 dagars förfallotid.


Har ni några andra avgifter som tillkommer?

Om du väljer pappersfaktura tillkommer 30 kr i fakturaavgift. Om du väljer att betala via e-faktura tillkommer inga avgifter.

Om du är abonnemangskund tillkommer ingen inställelseavgift.

För dig som bokar engångsuppdrag tillkommer en inställelseavgift på 150 kr/gång. Ej avdragsgill.

Vad skiljer mellan att ha ett abonnemang och att boka enstaka tillfällen?

Om du har ett abonnemang så får du samma städare som vi schemalägger till dig och du får en fast dag och tid som löper på. Vi bjuder på inställelseavgiften på 150 kr/gång och du kan avboka tidigare än 3 arbetsdagar utan avgift. Senare än 3 arbetsdagar utgår en avgift på hela städningen utan att vi ansöker om Rut-avdrag.


Hur fungerar det med avbokning för engångskunder på hemstädning?

För engångsbokningar som gör en senare ändring eller avbokning än 5 vardagar innan uppdraget ska utföras utgår full betalning på beloppet som är efter rutavdraget på 50%.

Ring vår växel 020 – 10 00 15 och välj avbokning. Prata in på telefonsvararen. Den lyssnas av måndag till fredag 07.00-17.00. Det går också bra att höra av sig direkt till den du hade kontakt med när du bokade in tillfället. Det är viktigt att du får en bekräftelse på din avbokning.

Du kan också skriva till oss på info@hemmiljo.se om det inte är en brådskande avbokning.

Du kan också boka hemstädning utan avtal och abonnemang hos oss. Priset är 230 kr/tim efter rutavdrag. För engångsbokningar som gör en senare ändring eller avbokning än 5 vardagar innan uppdraget ska utföras utgår full betalning på beloppet som är efter rutavdraget på 50%. Vi tar en inställelseavgift på 150 kr/gång, ej avdragsgill.

Hemmiljö gatugrafik
Ansvarsforsäkring
AA rating
F-skatt
Momsregistrering
Kvalitetspolicy
Svanen logo