Hemstädning
99 kr/tim

Prova på pris för nya kunder på hemstädning.
1 gång per kund.
Max 4 tim per kund.

Hemstädning 99 kr/tim
Klicka här

Flyttstädning

Vad måste jag förbereda innan ni kommer och flyttstädar?

För att kunna göra en ordentlig flyttstädning enligt vår checklista och med nöjd kund-garanti behöver bostaden vara tom innan vi kommer. Frysen måste vara avfrostad om vi ska kunna städa den. Kontrollera också om alla fönster går att öppna. Meddela oss ev skador på bostaden, tex fönster och golv mm. Vi måste ha tillgång till varmvatten och el, så vänta med att stänga av sådant tills städningen är avklarad.


Behöver jag ha material hemma?

Nej, vi har med oss allt vi behöver.


Hur lång tid tar flyttstädningen?

Beroende på bostadens storlek så skickar vi olika antal städare. Fråga när du bokar så får du en ungefärlig tid när det ska vara klart.


Hur går en städbesiktning till?

Efter avslutat arbete vill vi genomföra en besiktning av flyttstädningen tillsammans med dig. Vi utgår från ett besiktningsprotokoll och går igenom bostaden tillsammans med dig där du får godkänna flyttstädningen. Vi ser gärna att även köparen är med, eller att köparen gör det istället för dig som beställare. Om vi får kontaktuppgifter till köparen vid bokningen så sköter vi den kontakten. Eventuella missar åtgärdas på plats direkt av städteamet. Städarna ringer till dig eller till köparen ca en timme innan de är klara så att du kan förbereda dig på att komma. Det är viktigt att du passar den tiden då våra flyttstädningsteam måste åka vidare till nästa uppdrag.


Hur fungerar det med nycklar?

Du väljer om du vill vara hemma och öppna eller om vi ska kvittera ut nycklar.

Vi följer de rekommendationer som gäller för branschen och alla nycklar är kodade med en säker nyckelbricka som ej går att spåra till ditt hem. Vi samarbetar med keyfinder gällande säker nyckelhantering

För att vår försäkring ska gälla måste vi kvittera ut nycklar av er eller att ni är hemma och öppnar och sedan låser när vi är klara. Om ni väljer att t ex gömma nycklar så gäller inte vår försäkring om det skulle hända någonting.

Vi tar fullt ansvar för alla nycklar vi kvitterat ut.


Har jag någon garanti på utfört arbete?

Ja, vi ger dig garanti på alla våra flyttstädningar. För att garantin ska gälla är det mycket viktigt att du eller köparen är med vid besiktningen efter avslutad flyttstädning.


Vad händer om något går sönder när ni flyttstädar hos mig?

Vi har ansvarsförsäkring som täcker eventuella skador orsakade av oss. Ni anmäler det till oss via info@hemmiljo.se eller 020 – 10 00 15.


Hur betalar jag för min flyttstädning?

Vi skickar en faktura till er efter utfört arbete med en förfallotid på 10 dagar. Vi ansöker om skatteavdraget åt er. Ni kan välja mellan en vanlig pappersfaktura eller en e-faktura. Glöm ej att uppge en korrekt adress om du väljer pappersfaktura, antingen din nya adress eller den adress som du har eftersändning ifrån.


Har ni några andra avgifter som tillkommer?

Om du inte är abonnemangskund hos oss tillkommer en inställelseavgift på 150 kr. Denna avgift är inte avdragsgill. För abonnemangskunder så bjuder vi på inställelseavgiften.

Om du väljer pappersfaktura tillkommer 30 kr i fakturaavgift. Om du väljer att betala via e-faktura tillkommer inga avgifter.


Hur fungerar det med avbokning?

För senare ändring eller avbokning än 5 vardagar innan uppdraget ska utföras utgår full betalning på beloppet som är efter rutavdraget på 50%.

Avbokning gör du via 020 – 10 00 15 och trycker 2 för att komma till telefonsvararen för avbokning. Den lyssnas av måndag till fredag mellan kl 7 och 17.

Du kan också skriva till oss på info@hemmiljo.se om det inte är en brådskande avbokning.

Hemmiljö gatugrafik
Ansvarsforsäkring
AA rating
F-skatt
Momsregistrering
Kvalitetspolicy
Svanen logo